Saturday, January 30, 2010

Jutaan Perasaan

Mual,pitam terasa ingin dimuntahkan jutaan rasa,tetapi akal waras masih mampu mengawal suasana. Mujurlah saya masih "sapience" lagi untuk membuat keputusan. Mempersoalkan mana hilangnya tarian-tarian sebelum ini,dahulu hebat menari tapi sekarang hanya mampu "menari ijok" sahaja.

Senyuman ini terus menerus walaupun tiada yang benar-benar mengerti,mempersetujui persepsi sekitar sambil terbahak-bahak berguling-guling membuat intrepetasi songsang terhadap kelurusan jantina saya. Hak si dia,saya akuinya,agak seronok kerana dapat mengetahui beberapa perkara mengenai diri yang dilihat dari sekitar yang berbeda. Mungkin mereka terlupa "Looks may deceive", berambut panjang dan parut ditangan tidak lah semestinya mat rempit. Botak dan gemuk tentulah bukan samseng,saya hanya bersyukur kerana muka adalah anugerah.Saya tidak bisa memarahi mereka,sekurang-kurangya saya ketahui bahagian yang saya tidak nampak sebelum ini.terima kasih.

Kalau dahulu saya mendayung songsang menjauhi kulprit-kulprit,saya mengambil aksi untuk sejenak melihat apakah saya harus terus berdayungan atau harus di cipta satu ciptaan bersama para-para bijaksana untuk mengunakkan enjin. kerana dayungan kelihatan rugi untuk tiba ke destinasi asal, bersama yang ramai...

No comments: