Saturday, December 19, 2009

AKu

AKu

Aku hanya menulis,
Dan melalui setiap baris kata terwujudlah sebuah lukisan perihal kehidupan...
antara yang hak dan yang batil,antara keinginan dan kehendak.

Aku yang melukis,
Setiap garis-garis itu disambungkan lantas aku warnakan...
antara yang bengkok atau yang lurus,antara yang abstrak dan yang berwajah.

Aku yang mewarnakan,
Untuk mencantikkan sebuah lukisan sebagai perhiasan berharga...
antara yang terang dan yang malap,antara yang sesuai dan perlu disesuaikan.

Aku yang menghiasi,
Samada dikiri atau dikanan,ke atas atau kebawah...
antara yang menarik dan yang menjengkelkan.

Aku yang menentukan! Aku!,
Tiada sesiapa yang bisa selain diriku
Tiada sesiapa yang mengubah apa yang telah aku TULIS,LUKIS,WARNA dan HIASKAN selain aku, dengan kehendak dan izin dari-NYA.

mike-L

8 comments:

Syazana said...

Aku bleyh tlg warnekan bg lg chantek...dulu ku juare mewarna... ;)

l t t l g j h ; said...

betul. takde orang lain melainkan diri sendiri yg tentukan. dan dari kehendakNya.

this one actually waken me up abit.

hwaiting!

mike-L said...

Syazana:Terima kasih,Tapi kalau awak kongsi kepandaian mewarna tu dengan saya pon okay jugak kan...:)

lttlgjh: ianya sangat benar.

THIS ONE is for every one INCLUDING me.:)

dk_fadz said...

warnai kehidupan anda dengan senyuman..

lukiskan pelan kehidupan utk hala tuju masa depan..

tulis ayat-ayat quran dan semat didada..

insyallah anda akan berjaya..

Nodja said...

and finally...ure back on track. haha :p

i wonder what colour's next for ur new drawing this year. just make it more colourful aite!

gudluck ayol, and happy new year :)

mike-L said...

dk:yeah bro nice words...kalau boleh aku xnak sematkan ayat itu didada tapi nak sebut di mulut faham diminda dan buat dengan kelakuan.thanks...

nad:yeahhh..thank you...i have to make it colorful...so do you nad..haha

gudluck and happy new year too

Syazana said...

Demi ko ayol,ape je ku sggup kongsi~
BluwekZ!(^_^)V

mike-L said...

kahkahkah..orite nana